Balkans tour Estiu 2023

La primera destinació la va marcar un Spomenik, no podia ser d’una altra manera. De camí vam parar-ne a un parell més a Velec i a Prilep però el més icònic el vam trobar a Krushevo, just al centre del país, al capdamunt de la muntanya una petita ciutat que va ser una capital de país durant tant sols deu dies. És un lloc preciós, amb cases d’estil Otomà d’un parell de pisos amb el de dalt més gran que el primer i teulades de totxo vermell, un paradís pels amants del parapent i l’ala delta. Justament quan hi vam arribar feien una competició mundial d’ala delta (Krushevo 2023 – 14 de Agosto | Daniel Vélez Bravo (wordpress.com)) i va ser aquí on vam trobar els primers viatgers que parlaven espanyol, concretament uns canaris, de Lanzarote, que viatjaven amb autocaravana pel campionat.

добар пут и видимо се следећи пут

Vuitena i última setmana del Rodamons tour 2020

Una de les coses que més ens agrada dels viatges és trobar gent, com que aquest any es fa una mica difícil conèixer gent nova, pel tema de les distàncies socials i perquè evidentment tothom està més prudent. Hem pensat en fer la baixada visitant amics i família.

Ha estat una setmana de relax, compartint experiències i pors al que ens espera a la tornada. Sembla que serà un any mogudet i tot el que portem a l’esquena ens fa repensar moltes coses.

Aquesta setmana l’hem començat amb un dia ben atapeït. Ens vam llevar a Delft, vam parar a Anvers, a la Casa de la República i a París per arribar a la casa familiar d’uns bons amics i veïns de Barcelona.

A Delft (Holanda), jo em vaig retrobar amb una ciutat que em va fer créixer, que em va ensenyar molt, em va fer plorar i riure i que em va unir a gent meravellosa ara farà ja vint anys, en una estada d’erasmus. Vam menjar peix al mercat, vam comprar formatges i ens van sorprendre els canvis que ha experimentat la ciutat.

A Anvers (Bèlgica), on els efectes del corona sobre el turisme estan afectant molt ,vam perdre la Ramona (no recordàvem on l’havíem aparcat) i ens hi vam passar més estona del que volíem.

A Waterloo, a la Casa de la República, vam saludar i donar ànims als exiliats.

A París vam passar pel costat de l’Arc de Triomf i ens vam fer una foto amb la Tour Eiffel, com sempre captivadora.

A Buno- Bonnevaux, a la casa familiar d’uns veïns i amics de Barcelona, hem sentit que bò que és parar i compartir. Els nens encantats d’estar amb els seus amics i nosaltres també, descansant, xerrant i passejant tranquil·lament pel bosc. Dues nits de calma per seguir endavant.

A Bonu un petit poble de cinquanta habitants a prop de Limoges, , al mig de la campanya francesa i al costat d’un llac, ens hem trobat amb uns altres amics. Aquest cop la parada era sorpresa pels nens i van estar contentíssims de retrobar-se amb uns amics que coneixen des de la llar d’infans. Especial menció a la Lili i al Roland, una parella encantadora que ens van acollir amb els braços oberts.

Així doncs un parell de dies més de calma, platja, jocs i caminades nocturnes per fer via cap a un lloc ja ben conegut, l’Ariege. Concretament Tarascon sur l’ariege a casa els tiets que sempre ens tracten a cos de rei, ens cuiden, estan amb els nens, ens porten de compres i ens ajuden a arreclar coses.

Finalment, dijous 27 d’agost, l’última etapa, amb una doble sensació. Tenim ganes de veure a la família, mares, germans i cosins però hem estat tant bé que tornaríem a començar i estaríem dos mesos més o tres o quatre…. i és que viatjar és el nostre estat natural, és quan som més feliços i d’aquí poc faré ja 40 anys i em pregunten la família, què farem per celebrar-ho? I jo, dintre meu ja se la resposta, ja he fet el que em fa més feliç. Tot el que vingui d’aquí en endavant és un extra!!!!

I amb aquest escrit ens acomiadem fins la propera, esperem que no sigui gaire tard. Gràcies a tots els que ens heu acompanyat amb els vostres comentaris, missatges i consells.

Setena setmana Rodamons tour 2020: De Noruega a Alemanya i comencem a baixar.

Tot el que puja, baixa i el Rodamons Tour no n’és una excepció.

Noruega és un país molt gran, i travessar-lo de dalt a baix ens ha donat una visió prou àmplia. Tenim la sensació que s’hi viu molt bé quan els dies són llargs però que ha de ser dur quan el dia és curt i fa fred. Les cases estan molt ben equipades i els espais interiors són molt acollidors precisament per fer agradable l’hivern.

A Flam hem passat un dia fantàstic. Posant a punt la Ramona , banyant-nos en un fiord, gaudint de les vistes i hem pujat moltes escales per veure un sant d’aigua espectacular.

A Bergen hem menjat al mercat del peix, hem pujat amb funicular al mont Foyen, hem donat una volta amb canoes pel riu i hem conegut uns catalans que viuen a Rovaniemi, hem passejat per les cases de fusta de Byggen i hem visitat al David, la Siren i el Mikkel que ens han acollit a casa seva, ens han preparat un esmorzar de pel·lícula i ens ha donat bons consells per descobrir la fantàstica ciutat.

Hem passat la nostra primera nit fora de la Ramona, en un camarot del ferry que ens portava de Bergen a Hirstals.

Hem atravessat Dinamarca, en un dia, parant al pintoresc poble de Ribe.

A Travemünde ens hem trobat amb els cosins.

A Hamburg hem vist el port, el segon més important d’Europa. Hem pujat a l’edifici de la filarmonica, hem comprat samarretes del St Pauli, club de futbol amb valors, antiracista i antifeixista i hem passat per un túnel que va per sota el riu.

A Ibbenbüren hem descobert un parc temàtic retro obert a principis del s.XX, amb diorames de contes infantils, amb un tobogan per llançar-te amb vagonetes de fusta, autoxocs, trenet electric i cadiretes voladores.

A Rotterdam, hem vist el pont d’Erasmus, les cases cubiques i hem sopat la millor hamburguesa de la ciutat. Ens ha fet un xàfec espectacular i ens ha costat horrors trobar aparcament.

Acabem la setmana dormint a Delft, just davant d’on vaig estar vivint durant sis mesos farà gairebé 20 anys.

sisena setmana Rodamons tour 2020

carretera i manta

El que resumeix  aquesta setmana són kilòmetres i kilòmetres plens de paisatges increïbles, hem passat per tot, platges, rius, salts d’aigua petits, mitjans i grans, muntanyes, túnels, neu i glaceres i es que Noruega és un país llarguíssim i l’estem fent gairebé de dalt a baix. Vam decidir no travessar Suècia perquè no volíem tenir problemes després i haver de fer quarantena.

Als països nòrdics, el turisme de caravana és molt popular i molt benvingut, hi ha àrees de descans amb lavabos i lloc per llençar el químic i les aigües grises, càmpings per tot arreu i hem començat a veure moltes nacionalitats diferents, principalment alemanys, polacs, finlandesos i inclús hem trobat una parella de catalans, ens ha fet una il·lusió tremenda.

A Kilpisjärvi,encara Finlandia, hem dormit davant d’un llac mirall i ens hem llevat amb uns companys molt cornuts, un grup de cinc rens que ha vingut a veure aigua al costat de la Ramona

Les illes Lofoten ens han enamorat. Els pobles de pescadors, el bar de gel, el museu viking, el mar i l’últim poble Å,  on vam estar a punt de quedar-nos-hi i tot doncs el ferry que havíem d’agafar estava ple i vam haver d’esperar tres hores al port que arribés el següent.

A mosjØen vam jugar amb uns escacs al carrer i vam fer unes fotos magnífiques.

A Malvik, a tocar de Trondheim, hem celebrat l’aniversari del Roc, ja té cinc anys. Ha bufat espelmes, ha obert regals i ens hem banyat amb aigua fresqueta.

En ruta hem parat a veure sals d’aigua, a tocar neu, a recollir gerds i a contemplar les vistes de valls i llacs.

Però la que ha patit més aquests dies ha estat la Ramona, li hem donat molta canya. Hem fet ruta plovent, amb sol, per llocs plans i per desnivells molt importants, hem fet illes i ponts i túnels, un de 24,5 km i hem fet un port de muntanya amb uns revolts de por, hem estat a tocar dels glaciars del Jotunheimen National Park i pobreta, crec que algun moment ha patit, sinó ella, el Victor que és qui la condueix.

I clar, per fer tants kilòmetres ens hem ajudat una mica, hem vist pelis, moltes pelis. N’hi ha alguna que gairebé la podríem recitar.

Avui després de moltes hores de conducció ens hem regalat un sopar a Flam, a una cerveseria xul·líssima on per la nostra sorpresa, hi treballa un noi català que ens ha donat un parell de consells de com encarar el dia de demà.

Cinquena setmana del Rodamons tour

Aquesta setmana hem estat capficats amb la ruta, avançant però ja pensant en el punt més llunyà del viatge. Rumiant com baixar i quina ruta agafar. Hem deixat enrere els bàltics per començar amb els països nòrdics.

A Sigulda, l’ excursió fins a dalt el castell ens ha sorprès molt pel fet de trobar bolets i cargols gegants pel camí, hi havia un munt d’escales, una cova amb inscripcions i la baixada amb telefèric et permet una vista d’ocell sobre el riu impagable .

A Riga  ens hem fet la típica foto amb les lletres de la ciutat, hem dinat a un lloc pijo que feien menú, el Víctor ha fet una cervesa amb un amic a un dels millors brew pub de la ciutat i hem buscat els edificis art deco que surten en el folletó d’informació amb els nens.

A Tartu ens ho hem passat molt bé, parc, compres, sopar típic en un antic celler, música, festa amb bombolles de sabó i concert amb els swamp shakers,un mític grup de rock’n’roll letó.

A Tallin, visita llampec pel casc antic, taller de massapà, pizza italiana en un lloc molt kitch i pluja ( com veieu, encara tenim un temps així-així)

El ferry Tallin-Helsinki dura només tres hores i teníem l’intringulis de si ens deixarien passar o ens voldrien posar en quarentena però ningú ens ha dit res, hem descansat i relaxat.

A Helsinki dormim davant del mar,  conduïm per les illes que formen la ciutat, passegem a peu pel casc antic i per les ferreteries, la Ramona ha tingut un petit imprevist i hem de trobar una peça per poder tancar de nou l’armariet que ens fa de rebost.

A Siilinlanhti ens despertem davant un llac i sentim l’autèntica finlandia, mengem bayes silvestres, caminem pel bosc i trobem un salt d’aigua.

Fem carretera, molta carretera, de tant en tant ens trobem algun ren i moltes autocaravanes amb les que ens saludem.

A Rovaniemi passem un gran dia. Coneixem al sr vermell ( el Pare Noel), ens banyem a la platja i provem la sauna finlandesa en família.

Deu n’hi do amb una setmana….però estem a gust, aquest viatge es tracta d’avançar, no tirar enrere i tornar amb un munt d’experiències a la butxaca.

Quarta setmana Rodamon’s tour 2020: i els parcs que no faltin !

Acabem el recorregut per Polònia fent nit en un pseudocàmping (  una casa particular amb jardí i quatre bungalows) a Bialystok. La ciutat ni l’anem a veure, ens quedem al parc del costat, vora el riu. Tenim ganes de canviar de país així que, tirada llarga fins a Kaunas.

Entrem a Lituania amb els consells del Nerjius a la butxaca i ganes de veure el mar.

A Kaunas, descobrim una mica la gastronomia local, la ciutat antiga i la part més moderna

Al turó de les creus, on més de 40000 creus ratifiquen que és un país amb fe, veiem una parella de nuvis que en planten una.

Al càmping de Klaipeda, celebrem l’aniversari de l’Emma amb trucades i missatges, globus, garlandes, regals i pastís. Fem amistat amb una família de Txèquia, ens banyem al bàltic i gaudim de la platja. La noia de la recepció li fa un regalet d’aniversari i tot. No hauríem pogut trobar un lloc millor per passar un dia tant especial.

A la península de Curlandia, una llengua de terra que està just davant de Klaipeda i que connecta al continent per la part de Kaliningrad. Pugem una duna gegant de més de 50 metres, visitem un bosc ple d’escultures de bruixes i dimonis i gaudim d’un paisatge únic i espectacular.

Se’ns acaba el país i entrem a Letònia, aquí ens trobarem amb l’Amanda, una amiga que és d’aquí però viu a Barcelona i ha vingut a passar les vacances d’estiu com cada any.

A Liepaja gaudim de la platja, del parc on els nens patinen i juguem i d’un boníssim burblewaffle ( un gofre amb bombolles importat d’àsia que l’ofereixen a tots els kioscs de menjar).

A Ventspils més parc infantil, aquest cop, espectacular amb tobogans gegants; dinem a un Beer garden que es fan ells mateixos la cervesa, passegem pel port amb un vent que quasi se’ns emporta i ens fem fotos amb les vaques.

A casa l’Amanda ens trobem com en família. Anem a la platja, a passejar pel bosc, juguem a jocs de taula, xarrem mentre degustem una copa de vi amb ella, la seva mare, els cosins i els tiets. Acabem la trobada dinant tots junts. Una parada d’aquelles que carreguem piles per poder seguir el camí cap a la capital.

Novament el temps no està de part nostra, fa estones de bo però cada dia plou una mica així que seguim avançant.

Tercera setmana tour 2020: Polònia

Per fi un país que ens dura una setmana gairebé sencera, i és que Polonia és gran i molt més modern del que ens pensàvem. De moment és el lloc on hem trobat més turisme. El paisatge varia molt. A l’entrada des d’Eslovakia, els Tatras, les muntanyes més altes de la zona, després hem passat una zona de fruiters i conreus i l’acabem amb els parcs naturals de boscos antiquíssims i una zona de llacs en general és un país força pla i per això la bicicleta està molt més present del que ens podríem haver imaginat.

Ja sigui perquè no ens ha fet massa bon temps o perquè no parlem polonès, el fet és que no hem connectat massa de bon principi, ens donava la sensació que anàvem a contrapeu. Ens ha sorprès un gran xàfec a Krakow, se’ns ha espatllat el mòbil,  després de passar una bona calor al matí, quan hem volgut banyar-nos, no trobàvem on i fins i tot ens han posat una multa per excés de velocitat per no reduir a 50 en una travessia urbana. En fi, hem estat uns dies gafets però hem remuntat. S’ha arreclat el mòbil, ha sortit el sol i ens hem banyat.

El que ens ha impressionat molt són les esglésies, n’hi ha per tot arreu, sempre molt grans o amb formes prou especials perquè no se’t passin per alt i per les poques que hem visitat per dins, estan molt decorades. Es podria fer un tour d’esglésies icòniques pel país. El diumenge, vam veure gent fent cua fora de l’església i tot, sembla increïble.

Les ciutats, acostumen a tenir un centre antic amb una plaça central per visitar i després es van engrandint amb urbanitzacions, a vegades més d’estil soviètic, amb grans blocs de pisos i a vegades més americà amb cases unifamiliars, grans i jardins molt ben cuidats.

El que si que hem notat és que va ser un país molt castigat durant la segona guerra mundial, tant per la gran quantitat de jueus que van ser aniquilats però també després amb l’ocupació soviètica que va sotmetre el país a un règim molt sever i tot això es respira a cada lloc on vas.

Perguntant a un amic polonès ens va dir que no ens podríem perdre dues coses: les mines de sal de Wieliczka i krakow així que, ho teníem fàcil.

Primera parada, Wieliczka. Unes altres mines de sal però completament diferents a les de Halsttat. Aquí hi ha escultures i capelles o més ben dit esglésies de sal amb les seves escultures, les seves làmpades i galeries espectaculars. Vam baixar a peu tantes escales que l’endemà ens sentíem els bessons, i tot i estar caminant per les mines gairebé dues hores, només en vam veure un 1% del total de l’excavació.

A krakow vam visitar el castell per fora, la gran plaça central, els carrers del voltant i  el museu dels jueus de Galicia, i és que Galicia és el nom de la regió que actualment ocupa Polònia, que a través de fotografies explica tant la vida i els costums jueus com l’horror de l’holocaust. També vam passar per Nova Huta, una ciutat dormitori de Krakow feta per allotjar els treballadors de les fàbriques d’acer i que seguia el típic patró de les ciutats comunistes amb una plaça central de la qual en sortien blocs d’edificis, mirat des de dalt té forma d’estrella.

A les afores de Lublin on només va parar perquè esperàvem trobar-hi un parc aquàtic,  es pot visitar un antic camp de concentració amb un gran monument brutalista a la porta.

A Sandomierz ens hem emportat una agradable sorpresa en trobar una petita ciutat molt cuidada on feien uns gofres i uns pastissos boníssims.

Per fi vam poder-nos banyar a unes piscines municipals amb un tobogan de tub xulíssim.

A Bialowiezka, el parc Natural on es poden avistar Bisons europeus i el bosc més antic d’Europa ens hem pogut acostar fins la frontera amb Bielorusia i hem fet un tour de quatre hores que semblava una classe magistral de botànica. Pobres nens van aguantar com uns campions mentre a sobre se’ns menjaven els mosquits. L’endemà com a recompensa hem anat a la reserva de bisonts i després a fer unes compres per celebrar l’aniversari de l’Emma que serà d’aquí molt poc.

Pel que fa el menjar, que sabeu que ens agrada molt. Hem encertat força. Hem tastat els pierogi , uns raviolis de formatge. El kotlet, llom arrebossat i uns guisats de porc i de cérvol molt bons. Però es una cuina molt d’hivern i força repetitiva. Les sopes són boníssimes i els gelats de màquina tipus sandy són gegants. El que hem gaudit més, sens dubte, els gerds!!!

Mmmmm……

El video resum de la setmana polonesa:

Rodamon tour 2020. Segona setmana.

Ja anem minorant la marxa, poc a poc el viatge va agafant el seu ritme. Tot i que hem parat massa a ciutats i hem fet bastant el turista. És difícil passar per llocs com Innsbruck,  Viena o Bratislava i no dedicar-hi almenys un dia sencer.

La Ramona es porta molt bé, amb els ajustos típics de l’edat, penseu que ja té més de 14 anys. De mecànica està del tot revisada i la cabina hem comprovat que aguanta un aiguat d’estiu d’allò més bé. I és que, a Halstatt, en va caure una de ben bona. Tota la nit plovent i l’endemà, també.

Aprofitar els dies de pluja a vegades es fa complicat, però aquesta vegada ho hem fet comprant i conduint. Supermercat a tope, estris que ens faltaven i parc infantil cobert. Els nens contents i nosaltres també.

Com explicàvem, a Àustria és difícil trobar aigua a les gasolineres, almenys les que hem anat parant,  així que ens toca tirar més de càmping. A més, si la idea és visitar la ciutat, val més estar a un lloc vigilat. Per sort, i buscant una mica trobem una àrea a l’entrada de Viena que està molt bé. En un cop de metro et plantes al centre i així no hem de patir per res.

Visitar la ciutat en un dia és tot un repte, segur que ens hem deixat mil coses i acabem sortint amb la sensació de que no ens hi hem sabut trobar del tot, però per nosaltres, el més bàsic està fet. Palaus imperials, el quadre del Petó de Klimt i menjar un bon Sacher poden resumir la nostra visita a la ciutat. Òbviament també vam passejar, jugar als parcs i anar amb tramvia. Entre que era diumenge i l’efecte Covid, que fa que no hi hagi gaire gent enlloc, ens vam sentir com si la ciutat fos nostra!

Per qui no ho coneix, viatjar amb nens té el seu punt, veus les coses des d’una altra prespectiva. Potser no veus tot el que voldries però en dues setmanes que portem, veiem com ells van creixent, s’acostumen al viatge, estan més pacients i s’interessen més per les coses. Ens va al·lucinar com es van portar al museu del palau de Belvedere. Ells sols van inventar un joc de pistes amb els fulletons del museu i anaven buscant tots els quadres. Molt guai.

Com a recompensa a l’esforç que fan, hem dedicat un dia sencer al Prater, el parc d’atraccions de Viena, és un parc antic, amb atraccions de fira que ocupa un espai molt gran, podem dir que va ser un dia de cotxes, tant els nens com el Victor i jo, el que vam gaudir més van ser els autoxocs i els cars.  Per mala sort, la monumental noria estava tancada així que no hi vam poder pujar.

I de Viena a Bratislava és un passeig. Tot seguint el curs del Danubi en poc més d’una hora canvies de país i et plantes a Eslovakia, un país nou pels que tenim més de 30, on la petja comunista es nota i es veu.

Bratislava és molt moderna i cosmopolita, hem tingut la sort de trobar un lloc idíl·lic davant del riu on fer nit, amb la ciutat al front. Podríem dir que s’està convertit en una ciutat una mica hipster, amb botigues internacionals, menjar internacional, foodtucks i un ambient molt al carrer. Seria un lloc fàcil d’adaptar-s’hi, almenys a l’estiu.

Sortint de la capital, la cosa canvia. Tot i que els llocs que hem vist fins ara són prou turístics, Trençin i el seu castell monumental i Ciçmany i les seves cases pintades, se suposa que per espantar els esperits de la natura, estem impacients de seguir descobrint.

Us deixem el segon vídeo, esperem que us agradi!

Rodamons tour 2020. Primera etapa.

Una setmana dona per molt, hem fet gairebé 2000 km i hem passat per cinc països, ja veieu, anem a tota màquina!

Aquesta setmana estem aprenent a anar amb autocaravana, que té els seus secrets, no us penseu!

De moment, ja hem reparat la bomba de l’aigua un parell de vegades, hem canviat un fusible, s’ha trencat una peça que ajuda a tancar la nevera i hem fet un petit copet al darrera. Què us sembla? Complert no?

El tema subministraments sembla que el portem prou bé, pel que fa a l’electricitat ,cap problema, perquè amb el que arribem a córrer es carrega tot; del tema gas, sembla que va tirant, estem a l’espera que s’acabi la primera bombona per fer un càlcul aproximat de com anirà la cosa; i si parlem de l’aigua, ui l’aigua, cada país té les seves maneres, per Suïssa, cap problema, trobaves aigua per tot arreu, lavabos públic, fonts…en canvi a Àustria hem parat a un càmping perquè no trobem punts d’aigua enlloc i tots els lavabos que trobem són pagant. En fi, que ens haurem d’adaptar i estar a l’aguait per no quedar-nos sense.

Pel que fa a les aigües grises i les del wc químic, també n’hem fet de tots colors. Un dia se’ns van obrir les aigües grises en plena marxa i de cop vam veure un rierol que sortia de la caravana en una baixada i el primer dia de buidar el wc, estava tant ple que va sortir una mica per fora i per netejar-ho va ser un drama.

A part dels temes pràctics, hem pogut veure moltes coses i ens ho hem passat molt bé.

A França, ens hem banyat en una platja d’aigües cristal·lines gairebé sols.

A Suissa, hem quedat amb amics a Lausane i a Berna, hem visitat Gruyere, hem passat per Interlaken. A Luzerna hem passejat pel seu famós pont de fusta, pel passeig vora el llac i hem gaudit d’un espectacle de circ al carrer, fantàstic.

A Liechestein hem vist el palau del princep , a l’Emma li ha picat una abella i hem jugat al futbolí.

Liechtenstein

A Àustria, ens hem perdut per la carretera, literalment, hem fet una excursioneta fins a un salt d’aigua, hem vist llames, hem menjat pretzel i salsitxes. A Innsbruck ens vam trobar unes catalanes als jardins imperials i un austríac que parlava andalús. A Hall in Tirol hem dormit vora el camp de futbol abans de visitar un poble molt pintoresc i hem al·lucinat amb el llac de Halstatt.

Però si alguna cosa hem fet durant aquests dies és gaudir de tots els parcs que trobem, conduir força i menjar gelats!!!

Ah, per cert, l’autocaravana ja té nom, es diu Ramona i de moment, tret de petits detalls que el Victor va solucionant, es porta molt bé!!!!! Clar que, la portem a llocs molt xulos o és ella que ens porta a nosaltres???

Us deixem un vídeo de la primera setmana!….i com veieu, tenim instagram @rodamonfamily , on procurarem anar publicant una foto cada dia…

Fins aviat!!!

Despertem del somni…i viatgem

Bé família, al final, despertem del somni i deixem de viatjar virtualment pel món….i ho fem, per sort, per començar a viatjar de debó.

Evidentment, el projecte d’arribar a centre àsia amb la caravana, s’ha esfumat amb aquesta pandèmia, però tot i que no poguem visitar la majoria d’exrepúbliques soviètiques tal i com tenim planejat, si que intentarem, si més no, arribar fins al bàltic en família amb la nostra caravana, a veure que passa.

Sortida, dia 2 de Juliol de 2020
Sortida al matí del 2 de Juliol de 2020, tots quatre i la Ramona, la nostra autocaravana.

Ara sí, us ho explicarem de debó….amb poca informació potser mentre duri el viatge (viatjar amb nens et deixa poc temps per a res que no sigui estar tot el dia per ells), però esperem amb fotos i videos de moment, i amb més info i detalls quan tornem a casa.